اخر المعلقين

خبر عاجل جدا مايحدث الان

الاثنين، 26 يونيو 2017

سلام ونعمة فى كل مرة اقوم بنشر الخبر اكتب المقدمة اولا
وفى نهايتها كلمة التفاصيل وبعدها الخبر لكن هذه المرة سيكون العكس سنقوم بنشر الخبر قبل التفاصيل لكن الخبر عاجل جدا ويحدث الان وكل اوان وفى اغلب الاحيان لا نهتم به بالرغم من اهميته القصوى !!! هذه الايام كلنا مشغولين بالسياسة والاخبار المزعجة واخبار الدولار وغلاء الاسعار الخ ولكن فى وسط كل هذه الاشياء نسينا شئ هام !!!واكثر اهمية من اى شئ فى الكون نسينا صاحب اهم واجمل خبر فى الدنيا !!!يؤسفني جدا انى اقول هذا الكلام احنا بقينا بسبب التكنولوجيا اللى بنستخدمها استخدام خاطئ بقينا بننسا قواعد وخشوع لقاء اهم  شخصية فى حياتنا بقينا بننشغل بالموبيل واتساب وغيره ولا ننصت او نرئ صاحب اهم خبر!!! وطبعا الكلام ده مش على كل الناس ده على ناس معينة وانا من ضمنها طبعا كله عارف مين هو صاحب اهم خبر هو اللى فدانا على الصليب هو صاحب البشارة المفرحة هو اللى بيخبط دائما على باب قلوبنا ومنتظرنا فى كل وقت لمحبته الشديدة لينا هو اللى بيحبنا بلا اى مقابل هو اللى بنجرى عليه ونصرخ ليه لما نكون فى مشكلة بس وننساه باقى الايام والغريب انه بالرغم من ذلك بيلتمس لينا الاعذار ويسامحنا ويساعدنا انا مش عاوز اطول عليكم بالكلام وخصوصا انى عارف ان عندى غلطتات املائية كتيرة بس اللى عاوز اوصله فعلا ياريد نصلى كلنا من اجل بعض ان ربنا يساعدنا ويقوينا ويدينا علم معرفته ونمشى فى الطريق الضيق انا اسف على الاطالة بس انا حبيت اقول للكل بما فيهم انا ان المسيح بيحبك وقدم دليل حبه على عود الصليب فهل انا احبه كما احبنى وماهو دليلى؟؟؟
اخوكم ايمن عادل


سارع الآن بالاشتراك في القائمة البريدية ليصلك جديد الموقع على بريدك

هناك تعليق واحد:

  1. روماني لبيب26 يونيو 2017 في 5:48 م

    شكرا علي الرساله الي احنا محتاجين من وقت لآخر نفتكر محبه المسيح الي فدانا واحنا مشغولين بأمور تانيه مش مهمه ولا نقدر نغير منها شيء يآخر ريت نفكر في الابديه اليا ممكن تروح مننا وسط هموم العالم

    ردحذف

44

 

تابعنا على فيسبوك

كافة الحقوق محفوظة لـ الانبا كاراس السائح © 2015 | بدعم من بلوجر
تصميم: ثيمز بيبر | تعريب: قوالب برق | بدعم من: برق سوفت وير
Creative Commons License